Høsten på PULS

Tekst: Maren Pallotta

- Oppdatert

Fokuset dette semesteret har vært på styrketrening og grunnleggende ernæringslære. 

Vi startet allerede den andre uken med å lære om fysiske tester, makspuls, oksygenopptak og spotting. PT Thomas Dalen hadde så et løfteteknikkurs med oss slik at vi skulle sikre at øvelser som knebøy, markløft og utfall ble utført riktig. Thomas har lang erfaring som PT og det er utrolig lærerikt og gøy når han bryter ned og forklarer hver enkelt øvelse.

Mange fine varme dager tidlig i semesteret ga oss mulighet til utetrening både med egen kroppsvekt og i bootcampløypa der dekk og battleropes fikk kjørt seg. For ett tempo!

Hva er mitt mål for treningen og hvordan kan jeg oppnå det jeg ønsker? Vi har satt opp spesifikke mål, og lært å lage detaljplan og Periodeplan for en 10 ukers periode. 

Vi går gjennom de viktigste muskelgruppenes anatomi og funksjon, slik at treningsprogrammet skal inneholde de riktige øvelsene.

For å bli i god form og ikke minst ha god helse er det også viktig å få i seg god og næringsrik mat, og å ha ett bevisst forhold til restitusjon. 

I undervisning om kosthold har vi snakket om karbohydrater, fett og proteiner og sett på hvordan kroppen vår tar opp næringsstoffer gjennom fordøyelsen og frigir energi.

Det er gøy og prøve mange ulike treningsformer og det er veldig inspirerende å være i en gjeng med så mye treningsglede og motivasjon. Dette skal være linja der man får testet mange ulike treningsformer, og dette har denne fine Puls gjengen tatt på strak arm.

Nå er vi i full gang med både trening og planlegging av underholdning og undervisning på Puls sin lørdag i slutten av januar.

Dette bli veldig bra☺

 

 

 

 

Del på