Språkskole i Malaga

Tekst: Bernt Inge Steinsland

- Oppdatert

Natt til søndag den 09.09 kl 03:15 dro Karibien og Middelhavet til Malaga som ligger i Spania. Vi dro til Gardemoen og tok fly derfra direkte til Malaga hvor vi ble godt tatt imot av en veldig hyggelig dame som jobber for skolen vi skal gå på. Etter en halvtimes busstur kom vi frem til Malaca Instituto hvor vi både skulle sove og gå på skole. Vi ble delt inn i tre og tre som skulle sove sammen på rommet. Etter en hard dag med reising og litt turer rundt i nærområdet bestemte vi oss for å legge oss tidlig slik at vi skulle være klare for undervisning neste dag. Mandagen den 10. begynte vi dagen med å bli delt inn i forskjellige klasser før vi skulle ta en test for å sjekke spansk-ferdighetene til hver enkelt. Dette er for å komme i en klasse hvor spansken er tilrettelagt til ditt nivå. Etter vi hadde test hadde vi litt fritid til å ligge ved bassenget og sole oss. Skoledagen var normalt hver dag fra 08:30:12:30, hvor det var varierende og spennende undervisning. Etter skoledagen hadde vi mye fritid hvor vi kunne gå på stranda, sole oss ved bassenget på skolen, shoppe osv. Vi hadde også
noen arrangerte turer gjennom uken.

Onsdag ettermiddag hadde vi ein utflukt til Nerja og Frigiliana. Vi vart med på ein guida tur med ein spansk guide. Vi gikk ein omvisining i den kvite byen Frigiliana først. Det var masse interessant å sjå på samtidig spennende historie. Vi var også innom ei katolsk kirke. Den var flott utsmykka med ulike dekorasjoner. Etter omvisningen fikk vi småmat og drikke på ein lokal kafé. Etter det gikk turen videre til Nerja. Det første vi såg der var Europas balkong. Det var ein stor «varanda» med fantastisk utsikt over havet. På nokon dagar kan ein sjå heilt til Afrika. Etter det fikk vi sjå og gjer det vi sjølv ville i Nerja. Det var ulike shopping moglegheiter og restauranter. Alt i alt ein fin og innhaldsrik dag der vi fekk sjå og oppleve masse.

Fredag gikk turen heim igjen og det var ein sliten og fornøgd gjeng som satte seg på flyet til Norge. Takk for ein fin tur 