Ei vanlig uke med både kondisjons- og styrketrening, men også fokus på både kosthold og hvordan kroppen produserer og bruker energi.

Mandag

160208 Puls blogg Haugetun Folkehøgskole (1)

550 killer rep workout+ teori om karbohydrater. Vår tredje og siste mandag med 550 killer rep workout for denne perioden. Dette er et program med ulike øvelser som er basert på egen kroppsvekt. Det er likevel et ganske tungt program, der en skal gjøre elleve forskjellige øvelser som til sammen utgjør 550 repetisjoner. Vi på Puls har valgt å gjøre det enda tyngre enn originalen, der vi heller tar 50 repetisjoner på hvert ben/arm (2×50) istedenfor å ha 50 repetisjoner til sammen (2×25). Selv om det har vært gøy og deilig med en slik økt mandags morgen, har det også vært ganske slitsomt. Det er nok flere som ser fram til neste mandag, når vi skal starte med et nytt program.

Onsdag

Styrketrening og baking av energibarer. Vi hadde også egentrening på styrkerommet.

160208 Puls blogg Haugetun Folkehøgskole (3) 160208 Puls blogg Haugetun Folkehøgskole (4)

Torsdag

Back to basic og stretching med HPS. . Back to basic er sirkeltrening med styrke. Det er mange ulike øvelser som får hele kroppen trent med både styrke og utholdenhet. Det mangler ikke på innsats og ståpåvilje. Deretter hadde vi teori om energi.

160208 Puls blogg Haugetun Folkehøgskole (5)

Fredag

Fredagen ble som vanlig avslutta med spinning, og en sliten gjeng kan ta helg med god samvittighet.