Vi er tilbake fra høstferie og klar for ny uke og nytt treningsprogram! Ukene hos pulsklassen består av både kondisjons- og styrketrening, fokus på kosthold og hvordan kroppen fungerer i forhold til både trening, mat og energi.

Mandag

Det nye treningsprogrammet vi har begynt med heter ”550 Killer Rep Workout”. Dette programmet er basert på egen kroppsvekt og kan utføres hvor som helst. Vi skal gjennomføre 11 øvelser som til sammen utgjør 550 repetisjoner. Altså skal vi repetere hver øvelse 50 ganger, og man kan bestemme selv i hvilken rekkefølge man velger å gjøre det.

Senere på mandagen hadde vi undervisning sammen med HPS-klassen om fordøyelsen.

Onsdag

I dag dro vi til Sarpsborg for å trene løfteteknikk og lignende med en personlig trener. Han var veldig flink og lærte oss blant annet squats, forskjellige type3 knebøy og markløft, og presiserte hvordan vi skulle gjøre det rett, slik at vi unngår skader. Jeg regner med at omtrent alle fikk utbytte av det og syns det var lærerikt. Vi skal til han neste uke og, noe som vi gleder oss til!

Torsdag

Sirkeltrening! Sirkelen består av mange ulike styrkeøvelser som får trent nesten hele kroppen. Full innsats av alle. Etter treningen hadde vi undervisning om energi og kalorier, noe som er svært lærerikt.

Fredag

Fredagen bestod av som vanlig av spinning og styrke. Nå tar vi helg med god samvittiget!