Endelig var det klart for skoleårets store høydepunkt da vi i fotballklassen skulle reise til New York og Rio De Janeiro sammen med Puls og SSS.

Vi dro grytidlig Onsdags morgen klokka 07:00 og hadde en lang reisedag foran oss. Da vi ankom Gardermoen hadde Puls og SSS et tidligere fly enn oss, så vi var alene på Gardermoen et par timer før flyet vårt var klart til avgang mot Amsterdam for en mellomlanding, før vi tok flyet til JFK flyplass i New York. Da vi ankom flyplassen tok vi en guidet busstur til hotellet vårt i Manhattan der vi så mange av New York sine store skyskrapere. Det skada jo ikke at hotellet var 50 m fra Times Square. Da vi kom frem var vi så slitne at vi la oss til å sove på rommene etter en pizzabit på legendariske John`s pizza.

I USA opplevde vi mye. Blant annet jogging og styrketrening i en solfylt Central Park, hele New-York skyline og Empire State building by-night som er et veldig populært reisemål når man er i New York. Det var mange glade shoppere blant oss gutta, så dagen etter at vi ankom hotellet, dro vi litt splittet rundt i byen og gjorde det vi gutter er best til, nemlig å shoppe raskt og enkelt(gjaldt for noen av oss) mens andre tok seg god tid å shoppet masse. Mange gode matopplevelser hadde vi også. Blant annet kan vi nevne Wendys og ShakeShack som er restauranter i verdensklasse når det gjelder Burgere og fastfood. Torsdag var en dag spekket med opplevelser. Det starta altså med jogging i parken før vi reiste nedover til 9/11 Memorial Center. Her møtte vi ei flott dame som mista sønnen sin i terrorangrepet. Vi fikk et dypere innblikk i hvordan denne dagen var for folk som kom nært på tragedien. Deretter var det fellesmiddag på Hudson Eat før en sliten gjeng dro til Brooklyn. Her var det klart for basketballkamp i NBA( National Basketball League) som er verdens beste basketball liga. Det var en sliten gjeng som opplevde dette sirkuset av en basketkamp, så det var godt å krype til sengs etterpå.

Fredag starte med den vanlige morgensamlinga før vi fikk egentid i verdensmetropolen. Om kvelden møttes hele gjengen nederst på Manhatten for å ta ferja forbi Manhatten skyline og Frihetsgudinnen. Her ble det tatt noen strøkne bilder. Deretter bar det videre til nye fotoshoots på toppen av Empire State Building.

Lørdagen var det også jogging og styrke i Central Park før vi ble sluppet løs til egentid. Skrittellerne fikk kjørt seg mellom butikker og attraksjoner, og på kvelden fikk noen med seg hockey, mens undertegnede var med Puls og SSS på Stomp. Begge deler store opplevelser.

Søndag var reisedag, men vi fikk utnytta tida. Vi starta med å gå Brooklyn bridge til Brooklyn, hvor vi skulle på gospelgudstjeneste. Her hadde et kor bestående av 200 sanger ansvar for sangen, og det var litt av et trøkk og nok en opplevelse for livet.

Etter fire dager med litt kaldt vær her i New York og mange fine opplevelser, er det klart for åtte dager med 30 grader og sol i varme Rio De Janiero Brazil, men først skal 14 timer med fly tilbakelegges før vi inntar vakre Copacabana, som er en av verdens fineste strender.