120214_gua9Det tok litt over en time og kjøre, og etter å ha halvsovet veien dit var vi plutselig fremme der hvor vi skulle starte turen. Allerede før vi hadde tråkket ut av bussen var det noen smågutter som prøvde å selge oss store stokker til turen. Dette takket vi, dessverre for dem, nei takk til. Noe ikke alle takket nei til var en slags «hestetaxi», hvor man kunne få en litt mer behagelig tur opp på, sittende på hesteryggen. Både Daniel, Tina og Carina ville dette og måtte betale 100 Q (70kr). Etterhvert ble fristelsen for både Ingunn og Synne for stor til å motstå og de ropte «taxi» de også.

Turen bestod hovedsakelig av bratte sandveier opp fjellet, og når vi kom til vulkanen så gikk vi på steiner(størknet lava) og det var ikke fullt så bratt. Marte var ikke med oss i dag, hun var i et møte med Fundated om hvordan pengene vi hadde med skulle fordeles. Underveis på turen ble Karoline dårlig. Hennes hesteallergi gikk ikke så godt overens med de rundt 10 hestene som fulgte oss oppover. Madelen ble også dårlig og ble fulgt ned av Linken. Heldigvis hadde vi likevel en guide som fulgte oss både opp og ned. Etter ca to timer var vi så langt oppe som vi fikk lov å gå. Der var det stein som var så varm at de andre grillet mashmallows på dem. Det var en veldig fin tur, vi ble både varm og svett alle mann!

Da vi kom ned ble vi etter en stund hentet av bussen vår og reiste tilbake til Antigua. Vi hadde frem til klokken halv syv på å gjøre som vi ville. De fleste tok seg en velfortjent dusj og reiste deretter til byen. Alle møttes på pancakehouse og spiste fantastisk mat. Etter dette delte alle seg og reiste på markedet for å kjøpe det siste av suvenirer, klær og andre ting som de forskjellige bodene måtte ha. Klokken syv møttes vi i resepsjonen og reiste videre til Fridas, som var en mexicansk restaurant, hvor vi spiste middag. Her bestilte de fleste enten taco, enchiladas eller fajitas på ordentlig mexicansk vis. Da vi kom tilbake i halv ni tiden fikk vi en halvtime til å pakke kofferten til neste dag, og alle tok kvelden ganske raskt etter dette.