"Innovasjon, sosiale medier og markedsføring" passer for alle, og er et moderne år som du vil ha nytte av uansett hva slags fremtidsplaner du har.

Vi lever i en digital verden som både gir utfordringer og muligheter. Sosiale medier og film er to sterke plattformer hvor man kan gjøre en forskjell når det gjelder å bygge en merkevare, selge og markedsføre et produkt eller rett og slett gjøre seg selv synlig.

Vi hører mye om viktigheten av å finne «den nye oljen». Arbeidsgivere ønsker fremoverlente og nytenkende arbeidstagere, og ofte med innovasjon som gjennomgangstema. Evnen til å se muligheter, gripe dem og tenke nytt blir viktigere og viktigere!

Gjennom året på «Innovasjon, sosiale medier og markedsføring» skal vi utvikle gode idéer, jobbe med levende bilder og bli inspirert og engasjert av mennesker og selskaper som har lykke med idéene og produktene sine. Et lekent og kreativt år!

Linja er inndelt i 3 hovedmoduler:

Modul 1: Forberedelse/intro

–    Den første tiden på skolen skal vi bli godt kjent med hverandre og hva vi skal gjennom dette året. Vi skal starte å utvikle gode idéer og få i gang den kreative delen av oss.

–    Denne modulen blir kronet med en studietur til California! Vi jobber med turens innhold, men det blir garantert en opplevelse du sent kommer til å glemme!

 

Modul 2: Innovasjon

–    I denne modulen skal vi jobbe med hvordan vi utvikler, presenterer og setter i drift gode digitale idéer! Enten det er et fysisk produkt, en applikasjon, en nettside eller et annet digitalt produkt.

–    Vi skal bli inspirert av spennende foredragsholdere som jobber med innovasjon og digital utvikling hver eneste dag, og som kan inspirere oss med sine egne innovasjonshistorier.

–    Målet med denne modulen er å komme opp med en eller flere idéer vi kan ha fokus på gjennom resten av skoleåret.

 

Modul 3: Digital markedsføring

–    Digital markedsføring er alfa og omega i alt som handler om å presentere og selge et produkt eller en tjeneste. I denne modulen skal vi innom flere aspekter av digital markedsføring, både verktøy, arbeidsmetoder og den viktige helhetstenkningen.

–    Content marketing, inbound marketing, sosiale medier, SEO, analytics, målgruppe og så videre. Det er en jungel, og vi skal lære om alt. Vi skal gjøre flere ekskursjoner til store selskaper som er spesialister på nettopp disse tingene!

–    Film er noe av det viktigste man gjør i digital markedsføring. Vi skal utvikle og produsere filmer og finne filmenes naturlige plass i en digital strategi. Vi skal lage filmer for markedsføring av Haugetun og vi skal lage filmer som kan bidra i markedsføring og presentasjon av prosjektene vi utviklet i modul 2.
Vi skal besøke noen av tv- og filmmiljøene i Norge, observere, delta og bli inspirert!

–    Blogg har en sentral plass i digital markedsføring. Vi skal lære å sette opp og drive vår egen blogg, og vi skal møte noen av bloggerne vi leser om på internett!