Da er vinteren i gang og bootcampen ute er pakket bort. Puls har nå gått fra kurs i løfteteknikk med Thomas til styrketrening i sirkel med fokus på teknikk og å løfte tungt.

 

I denne økten jobber vi sammen med en partner på ulike stasjoner i ett minutt. Mange av øvelsene er bygd opp slik at du kan trene to muskelgrupper i samme øvelse og tar sikte på at du får trent hele kroppen gjennom økten. For variasjon blir også økten avløst av fellesøvelser, der vi har økt fokus på armer, mage, rumpe, ben.

På onsdags treningene nå før Jul har temaet vært boksing og bokseteknikk. Vi har gått gjennom de vanligste slag og spark kombinasjonene, trent på fotarbeid, reaksjonsevne og avstand. Man får lære hvordan man skal komme seg raskt opp og unna om man havner på bakken, og hvordan man skal tenke når man har mange motstandere.

Mandag økte vi pulsen ett par hakk med Cardio Combat.  Ett kampsport inspirert høypuls program med innslag av fekting på slutten 🙂

Rett før utplasserings uka brøt vi opp treningen litt med restitusjon i bassenget på badeland og en utrolig morsom Zumba time med Annika.

Med mye trening er det svært viktig med et sunt og godt kosthold. I følge NNR skal 45-60% av vår energi komme fra karbohydrater. Det å få i seg nok og riktig mengde karbohydrater, proteiner og fett når man trener har vært ett viktig tema for Puls klassen nå før Jul. I den forbindelse har vi også snakket om sukker og de ulike søtningstoffer, som finnes.

Jula nærmer seg og vi har hatt vår klasseavslutning på Julelunsj i Ytre Enebakk. Etter mange harde treningsøkter det siste halvåret og en fantastisk innsats fra klassen var det godt å roe ned litt med god mat, Quiz og litt se litt filmer fra treningsøktene våre.

God Jul alle sammen 🙂

Film

Film