Etter språkskolen ble det hviledag med både strand og mye kos, men også en tur til Gibraltar hvor apene sjarmerte.

160917-studietur-til-spania-med-haugetun-folkehogskole-2Lørdag 17. september

Etter at vi ble ferdige på språkskolen på fredag, fikk vi en velfortjent hviledag på lørdag. De aller fleste valgte å hvile ut ved bassenget og døse i solen, i mens andre tok turen ned til Malagas hvite strender for å kose seg der istedenfor. Ut på ettermiddagen var alle både brune og fornøyde. De fleste var da klare for å shoppe litt, og noen dro til og med innom en salong for å pynte neglene sine litt. Noen valgte å avslutte dagen med moteshow dag 2, andre dro tilbake til hotellet for å forberede seg på morgendagen.

Søndag 18. september

Søndag var det dags for tur til Gibraltar, og om morgenen var det mange trøtte fjes som sto opp for å spise en tidlig frokost. Bussturen tok omtrent to timer, men i ti-tiden var vi endelig fremme. Gibraltar er et lite område ved inngangen til middelhavet som i lang tid har tilhørt Storbritannia. Det er kjent for dryppsteinsgrotter og aper, og fra flere steder er det mulig å se helt til Afrikas nordlige kyst. Vi hadde en time med pause før vi tok buss opp i fjellet for å hilse på apekattene og utforske grottegangene. Gibraltars største naturlige grotte har blitt omgjort til konsertsal, og vi var mektig imponerte da vi besøkte den. Dagen ble avsluttet med typisk britisk kost, slik som fish & chips, før de aller fleste utnyttet bussturen hjem til å sove ut litt etter dagens tidlige start.